oblicza epok

Język polski – jak skutecznie uczyć się tego przedmiotu?

Język polski to przedmiot szkolny, obowiązkowy dla każdego ucznia. W końcu jest to nauka o naszym rodzimym języku, ale również zapoznawanie się z dziełami autorów tworzących na przełomach wielu epok. Język polski łączy w sobie naukę ortografii, gramatyki i innych zawiłości językowych z elementami historii i WOS-u. Niestety, nie każdy uczeń potrafi się uczyć języka polskiego, chociaż są na to skuteczne sposoby.

Jak się uczyć, by nauka przyniosła efekty?

Język polski po części należy rozumieć oraz…uczyć się go na pamięć. Jeśli chodzi o zasady ortografii czy składni, niezwykle ważne są ćwiczenia językowe już od pierwszych klas szkoły podstawowej. W tym celu świetnie sprawdzają się dyktanda, praktykowane w edukacji już od wielu lat. Wyjątków należy się nauczyć, a trening czyni mistrza – z czasem zawiłości językowe przestają być tak straszne, jak wydaje się uczniowi. Drugim sposobem na naukę języka polskiego jest czytanie książek – lektury mają na celu nie tylko zapoznać ucznia z treścią adekwatną do epoki, ale również rozwijają wyobraźnię, poszerzają zasób słownictwa i uczą ortografii. Warto się przełamać i sięgać po różne tytuły, które mogą zastąpić smartfon czy komputer – wiele książek jest bowiem naprawdę świetnie napisanych.

Fakty, daty, wydarzenia

Nauka języka polskiego to również wiele elementów, które wymagają dobrej pamięci – przedmiot ten zawiera bowiem wiele elementów historii. Najlepszą metodą jest nauka z dobrego podręcznika, jak „Oblicza epok„, w którym można znaleźć wiele danych dotyczących epok, postaci i ważnych dat, również w formie ciekawostek. Warto fakty przepisywać i tworzyć notatki z wykresami oraz najważniejszymi informacjami podkreślonymi kolorowymi pisakami. Dzięki temu można łatwiej przyswajać informacje i mniej czasu poświęcać na kucie. Najlepsze efekty przynosi systematyczność i nieodkładanie nauki na ostatnią chwilę. Język polski to bardzo ważny przedmiot, który ma uniwersalny charakter, podobnie jak matematyka – nie ma możliwości, by uczniowie tych nauk nie znali.